Tuesday, April 04, 2006

Day 0

Azwari : Firdaus, kau nak pergi Limbang Sarawak tak 1hb nanti?. Duduk 2 minggu kat sana. Jaga 1 sesi dekat sana

Gue : Limbang? Mak aih jauhnya?. Tak ulu ke Limbang tuh?

Azwari : Eleh, macam la Rompin tuh tak ulu sangat!.

Gue : Demn ! ( dalam hati la ), boleh gak lepak sana 2 minggu.

Azwari : Ok, jap lagi kau call Zura kt HQ, cakap kau yang akan ke sana.

Gue : Ok boss !


Alkisah, macam tuh la lebih kurang macam mana aku boleh tercampak kt sini for 2 weeks. Bertolak dari KLIA on Sunday, flight kul 1010 pagi. Aku punya la cuak bila tengok tiket. Bukan ape la kan ?. The last time I used a plane, somehow I managed to missed the damn plane, and that was the 2nd time it happened. No way I’m gonna let it happen for the third time.

Sunday pagi bangun punya la awal. Rekod la aku rasa. Tido dah la lewat, kul 1230 sebab ada lil BBQ, pastu around 2 AM dah tersedar, ingat dah pagi, rupa2 acah mat labu je. Tido balik, bangun balik! Kul 3 plak, tido balik sampai kul 5 pagi pastu sedar balik. Pikir2 balik bangun aje la, tengok ape benda yg ada kt Astro tuh. Nasib baik la ada game live football, Mighty Barca vs Useless Madrid. Sempat la layan 1 half, eventho’ the result didn’t turn out like what I want.

And I managed to almost missed the plane. Takpa la kan? Nak buat macam mana, tiket aku ada sorang lagi mamat ni pegang. Dah la dia sampai lambat. Nak je aku tempeleng dia, nasib baik la dia dah tua. Heheheheheh.

Dari KLIA terus ke Miri, tapi sempat dulu singgah kt Kuching dulu for 45 minutes. Man !, they served lunch at 1045 AM !! Gila pagi makan lunch. Paksa rela aku makan. Nasib baik la stewardess tuh cun.Yvonne namanya. Hahahah. Tapi paranoid skit la when u been placed a seating beside 1 of the emergency door. Terus je auto kepala hotak aku menayangkan scene citer LOST. Demn !! tambah plak bila ada announcement, ‘ Kepada penumpang yang duduk di sebelah pintu kecemasan, jika berlaku sebarang kecemasan, kami meminta kerjasama anda untuk membuka pintu tersebut’ I was like, ‘ What the ??? ‘ Terpaksa la pulak baca safety manual tuh, on how to open the emergency door. Ada la terasa poyo skit kan? Hahahhaha. Alhamdulillah, nothing happened that required me to show me my new learnt skill. Heheheheh

Arrived in Miri around 2 PM. Something incredible happened. Boleh pulak terserempak dengan budak kelas MRSM yang aku dah tak jumpa about 10 years. Dah la duduk Pahang jugak, langsung x jumpa pun. Alih2 boleh jumpa kt Miri, siap naik 1 plane lagi. Rupa2nya mamat tuh dah jadi cikgu kt Miri ni, going back to Miri after finishing a course in Batu Pahat. We exchanged phone numbers and made a plan to hang out Friday next week.

Akhirnya sampai la saat2 yang dinanti. Nak naik Fokker MH 2610 ke Limbang. Masa nak check in tuh tanya la mamat tuh, pukul berapa boleh masuk kan? Flight kul 335, selamba dia je jawab, alaaa, kul 325 leh masuk lagi. Amboi! Macam naik bas sey.. hahahah. Sempat la mengsnap a couple of pictures. Masa nak naik tuh, terpandang la plak tayar Fokker tuh, alamak! Macam takda angin je?. Hahahaha boleh ke dia nak dapat take-off speed ngan tayar lembik macam tuh?. Boleh ke dia nak bawak 19 passengers selamat?. Banyak gila soalan. Tapi sempat lagi aku tanya soalan bodo kat member aku tadi, ”Eh ada stewardess je dalam Fokker eh?”. Tak sekolah punya soalan!!! Nasib baik la kawan aku tuh baik, kalau next time orang tanya aku soalam maut macam tuh, memang aku suruh dia masuk sekolah balik je. Kalau korang tak percaya, cuba klik gambar ke-3 dari atas, tgk sendiri

It was an awesome experiance because mainly we managed to sit right behind the pilot, since the plane is small, aircond pun takda, yang ada Cuma kipas dinding. Yeap kipas dinding kt DEPAN! Right in front of us. Memang heaven gila. Tengok pilot bekerja, sejuk sebab kipas depan kitaorang and dapat tengok splendid view of Sarawak from top view. The Rajang river is soo damn majestic. It makes you wonder what will it be if you go to South Africa. Watching the natural view there.

Sungai Rajang tuh memang panjang gila!. Siap macam ular lagi beb, bengkang bengkok dan diapit oleh hutan belantara yang tidak di usik. Series menyesal tak amik gambar!!!. Terlupa aku dah ada digital camera!. Hahahahah. Bodoh gila. Tapi takpa, trip nak balik nanti memang siap la aku snap habis2. Sebab Limbang in diapit oleh Brunei, so masa on air tuh nampak la skit Brunei. Macam mana tau Brunei?. Haaaa, sebab nampak paip minyak yang sungguh panjang dan besar, heheheh.

So, Alhamdulillah kami selamat sampai. Nasib baik la aku tak tunggu nak amik beg. Ala macam naik bas la kan?. Bila dah sampai bukak compartment bawah amik beg. Kalau aku bukak la, memang kena tempeleng la ngan mamat yang tunggu tuh.Heheheh. The airport is nice, baru lagi tuh. Maybe derang buat bila tau aku nak datang kut ?. Hahahah. MT aku siap buat lawak bodoh lagi, “ Lapangan Terbang Bimbang”. Nasib baik la mamat angkat neg tu tak dengar, kalau tak sah2 kena balik Miri hari tuh jugak.

Sakit badan sey naik bendalah tuh. Punya la aku berharap nak gi berurut ke bila sampai, tapi takda plak. Nak wat camne kan?. Tapi waktu sembahyang kat sini mak aihhh awal gila!. Subuh masuk kul 5, habis kul 620. Isyak kul 740, Maghrib kul 635. Bagun tido pagi tadi kul 610, gila dah cerah suasana!!!. Malam tuh aku tido kul 9 lagi. Hahahah. Penat!.












No comments: