Monday, May 16, 2005

Selamat Hari Guru!!!!

Hari paling tidak produktif.... thats what i can say abt my day today. Kerja dari pukul 8 sampai 4, berjumlah 8 jam semuanya termasuk 2 jam break. So, roughly 6 jam la waktu keje, aku rasa 4 hours i spent chatting with my frens... hahhahah. 2 jam je betul2 keje. Teruk btul lah. Malas giler nak keje/bergerak. I just sat on my chair and chat. Takpa esok, I should be more productive.

Hari nih adalah hari sambutan guru. Satu profession yg aku rasa sgt2 bagus/mulia/terpuji. Tp looking at the student nowadays... alahmak teruk btul rasa2 jadi cikgu ni. Nasib baik cikgu2 aku dulu semuanya bagus2 and cool org nya. Masa aku sek rendah, ada 1 cikgu nih. Aku ingat lg, Cikgu Rahmah, ajar English. Dengan rambut warna merah mengerbang, nampak ganas giler... and yes, dia mmg ganas.Selalu panggil Cikgu singa... hahahhaha. Tp sebab dia lah, my English masa sek men is above average. Takut woooooo.Terpaksa belajar btul2.

Pastu cikgu sek men, plak. Ada 3 la yg betul2 aku ingat, Cikgu Zurina,Cikgu Khalid and Ustad Khairudin. Cikgu Zurina tuh kiranya cikgu paling babe la masa tuh.Hahahahah. Baik and soft spoken. Cikgu Khalid plak... lagi la. Dia dah la mentor aku, pastu selamba je bg hadiah 'Pelajar Akhlak Terpuji' kat aku. Malu giler aku nak terima award yg tak patut langsung aku dpt. Siap kene gelak lg dgn member2 aku kt bawah. Ustad Khairuddin tuh... hmmmm warden katakan, so x yah la nak elaborate byk2. Mesti garang and ganas. Tp slalu bawak kitaorg(few selected) masuk Aspuri.... hahaha tuh yg syoknyer. Mmg kalau weekend and ada gotong royong je. Boleh agak la kitaorg akan masuk Aspuri.

Pastu masuk MRSM, aku sayang semua wodern aku. cool giler. Nak hisap rokok takda hal. Jgn buang puntung merata2 lah. Bayangkan lah, gila heaven masa tuh.Pastu yg aku paling ingat, Ketua Wodern masa aku form 4.. sir Ibrahim(bapak salah sorang Too Phat tuh), mat salleh habis... tp satu je pesanan dia yg aku ingat sampai skang.

"Kalau korang nak buat jahat... aku x kisah, but be smart. Plan your work and work your plan, kalau korang lepas... mmg aku respek korang. Tapi kalau korang kantoi... jaga la"

Mmg ingat la pesanan dia... and alhamdulillah... x pernah kantoi. So. cikgu2 semua. Selamat Hari Guru. Tanpa anda semua, tidak berjaya la saya hari nih.(berjaya ke aku???).

No comments: